MASĀŽAS IEDARBĪBA

Visos laikos cilvēki ir zinājuši un novērtējuši masāžas sniegtos ieguvumus. Vēl Hipokrāts teicis, ka „ārstam jāprot darīt daudz kas, bet noteikti viņam ir jāapgūst masāžas māksla”. Kāda ir masāžas pozitīvā iedarbība?

INDIKĀCIJAS

  • Stress, emocionālās izdegšanas sindroms, paaugstināta uzbudinātība, neirozes.

  • Sāpes mugurā, jostas vietā, kakla skriemeļos.

  • Galvas sāpes.

  • Stājas traucējumi (skolioze, lordoze, kifoze).

  • Osteohondroze.

  • Kosmētiskas problēmas (celulīts, ādas novecošana, ļengani muskuļi).

  • Sasitumi, muskuļu, cīpslu vai saišu sastiepumi.

  • Intensīvas fiziskās slodzes periods.

  • Paaugstināta galvas smadzeņu darbības intensitāte garīgas slodzes gadījumos.

  • Radikulīts.

  • Lūzumi visās dzīšanas stadijās.

  • Rehabilitācijas periods pēc ilgstošām slimībām.

  • Arteriālā hipertensija (paaugstināts asinsspiediens).

  • Arteriālā hipertonija.

  • Bronhīts.

  • Bronhiālā astma.

  • Funkcionāli traucējumi pēc lūzumiem vai izmežģījumiem (locītavu mazkustīgums, izmaiņas muskuļos, audu nepareizi saaugumi).

KONTRINDIKĀCIJAS

  • Akūts drudzis vai paaugstināta temperatūra.

  • Asiņošana vai tieksme uz to.

  • Asins slimības.

  • Jebkuras lokalizācijas strutojoši procesi.

  • Dažādas ādas, nagu vai matu slimības.

  • Jebkuri akūtie asinsvadu vai limfvadu iekaisumi, tromboze, izteikta varikozā vēnu paplašināšanās.

  • Perifērisko vai galvas smadzeņu asinsvadu paplašināšanās.

  • Aortas vai sirds aneirisms.

  • Alerģiskās saslimšanas ar ādas izsitumiem.

  • Vēdera dobuma orgānu saslimšana ar tieksmi uz iekšējo asiņošanu.

  • Hronisks osteomelīts.

  • Audzēji.

  • Psihiskās slimības ar paaugstinātu uzbudinātību.

  • Trešās pakāpes asinsrites nepietiekamība.

  • Hipertonisko vai hipotonisko krīžu periodi.

  • Akūta miokarda išēmija.

  • Galvas smadzeņu asinsvadu skleroze.

  • Akūtas respiratoras saslimšanas (ARS).

  • Zarnu trakta funkciju traucējumi (slikta dūša, vemšana, caureja).

  • Trešās pakāpes sirds-plaušu nepietiekamība.

VISBIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI PAR MASĀŽU

Pēc cik ilga laika būs jūtami pirmie masāžas rezultāti?
Veselības stāvokļa uzlabošanos Jūs sagaidīsiet jau pēc dažiem masāžas apmeklējumiem. Dažos gadījumos rezultāts iestāsies jau pēc pirmās vizītes. Jūs sajutīsiet spēku pieplūdumu, spriedzes mazināšanos, daļēji vai pat pilnīgi pāries sāpes.
Vai es jutīšu sāpes masāžas laikā?
Uzreiz jāuzsver, ka tehnikas, kas tiek izmantotas masāžas procesā ļauj Jums atslābināties un samazināt uzkrātā stresa līmeni organismā. (Skatīt: „Alekseja masāžas priekšrocības”). Ir svarīgi saprast, ka sāpes parasti mūs brīdina par briesmām mūsu organismam. Piemēram, ilgstošas spriedzes izraisītais stress var radīt sāpes un stīvumu kakla skriemeļu rajonā vai plecos. Labsajūtas atgūšanai mēs parasti mainām savu stāju, saliecam muguru, padodamies gravitācijai, taču tas izraisa lieku nogurumu un pastiprina spriedzi. Dažreiz saspringto muskuļu masāža var izraisīt nelielas sāpes, taču pavisam drīz tās pāriet. Nepieciešams ievērot līdzsvaru, proti, jārūpējas, lai masāžas laikā pacientam nerastos jaunas vai nesaasinātos jau esošās sāpes, tomēr jārēķinās, ka reizēm, uz īsu brīdi pastiprinot sāpes, var tikt panākta to pilnīga novēršana.
Cik ilgs būs masāžas seanss?
Parasti tas ilgst 60 vai 90 minūtes. Ar 30 minūtēm visbiežāk pietiek, lai izmasētu tikai kādu vienu ķermeņa zonu, kā, piemēram, muguru vai kājas, bet vienas stundas laikā var paspēt veikt vieglu masāžu visam ķermenim. Pusotras stundas laikā ir iespējams veikt vispārējo masāžu, kārtīgi strādājot ar visām muskuļu grupām un locītavām.
Kāds ir optimālais masāžas apmeklējumu skaits?
Īsais masāžas kurss sastāv no 10 apmeklējumiem, kas parasti notiek katru otro dienu, vidējo masāžas kursu veido 12 apmeklējumi, pilno masāžas kursu – 15 vizītes pie Alekseja.
Vai es drīkstu ēst pirms masāžas?
Vēlams veikt masāžu ne ātrāk kā 1 stundu pēc ēšanas.
Cik bieži ir jāiet uz masāžu?
Ik pēc pusgada vai ik pēc gada ir ieteicams atkārtot masāžas kursu. Ja gribat gūt no masāžas vislabākos rezultātus, tad ideāli būtu vispirms iziet vienu masāžas kursu un tad regulāri baudīt masāžu 1-2 reizes nedēļā nepārtraukti. Ja dažādu apsvērumu dēļ ir grūti rast iespēju visam masāžas kursam, tad arī pāris vizītes pie Alekseja ievērojami uzlabos Jūsu pašsajūtu.